ערמונית מוגדלת טיפול טבעי - pvt

טיפול טבעי בבלוטת הערמונית (פרוסטטה)

author-Uriel-Pazנכתב ע”י: אוריאל פז, מטפל מוסמך ברפואה סינית | עודכן לאחרונה: 4.12.2022

בלוטת הערמונית (Prostate) היא חלק ממערכת הרבייה הגברית. הערמונית ממוקמת בין איבר המין לשלפוחית השתן ומקיפה את השופכה (צינורית השתן) אשר מספקת את מסלול יציאת השתן ונוזלי הזרע מהגוף. נוזלי הזרע כוללים זרע ונוזל המופרש על ידי בלוטת הערמונית במהלך השפיכה הגברית כדי להגן על הזרע כאשר הוא נדחף החוצה דרך השופכה.

ערמונית מוגדלת טיפול טבעי

גודלה של ערמונית בריאה הוא כגודלו של אגוז, אך בקרב גבר ממוצע בשנות ה-40 לחייו, הערמונית עשויה להגיע לגודל של משמש, ועד גיל 60 היא עשויה להגיע לגודל של לימון. למעשה, בלוטת הערמונית חווה במהלך החיים שני שלבי צמיחה עיקריים כאשר היא מכפילה את גודלה במהלך שנות העשרה וממשיכה לגדול שוב אחרי גיל 25, לאורך כל חייו של הגבר. לא מעט גברים מגיעים לקליניקה שלנו כשהם סובלים מערמונית מוגדלת ומחפשים מרפא טבעי למצבם.

ערמונית מוגדלת תסמינים

תסמיני הפרוסטטה נובעים במידה רבה מההתנפחות של הערמונית אשר גורמת להפעלת לחץ על השופכה ועל שלפוחית השתן. תסמינים אלה כוללים בין היתר השתנה תכופה בשעות הלילה (Nocturia), שתן כואב ושורף, קושי במתן שתן (Dysuria), טפטוף או השתנה לא מלאה, דם בשתן (Hematuria), דלקת בדרכי השתן (UTI), כאבים בבטן התחתונה וכן כאבים בשפיכה. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו בתוספת חום, יתכן שאתה סובל מזיהום או מפגיעה טראומטית בערמונית, מצב שמצריך טיפול רפואי מיידי.

מהם הגורמים לערמונית מוגדלת?

קיימים כמה גורמים עיקריים המשפיעים על הגדלת הערמונית:
א. דלקת בערמונית (פרוסטטיטיס Prostatitis) – מצב שיכול להופיע גם בקרב גברים צעירים. לא כל מקרה של דלקת ערמונית מלווה בחום.
ב. BPH או סרטן הערמונית – שני מצבים המייצרים אמנם תסמינים דומים אבל הגורמים למצבים אלה הם שונים:
* Benign Prostatic Hyperplasia = היפרפלזיה (התרבות חריגה של תאים באיבר) שפירה של הערמונית, מתפתחת בעקבות שינויים הורמונליים המתרחשים באופן טבעי בחייו של הגבר ואינה גורמת לבעיות.
* סרטן הערמונית לעומת זאת, הוא מצב מסתורי יותר. הגורם המדויק אינו ידוע, אבל ישנם כמה גורמי סיכון ידועים והם כוללים הזדקנות, השמנת יתר והיסטוריה משפחתית של סרטן הערמונית או סרטן השד. סרטן הערמונית הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים.

הרפואה הסינית ״בוחנת כליות״ כדי לטפל בערמונית

אם אתה סובל מאחד התסמינים שציינו למעלה, או רוצה למנוע בעיות עתידיות בבלוטת הערמונית, אנחנו בקליניקת Pura-Vida ממליצים על דיקור סיני (אקופונקטורה) לטיפול בבעיה וכן על מזונות וצמחי מרפא שעשויים לשפר ולמנוע בעיות בערמונית.

ערמונית מוגדלת רפואה סינית

הטיפול בדיקור סיני: הרפואה הסינית מאבחנת לעתים קרובות את תסמיני הערמונית המוגדלת כחסר כלייתי. על פי תורת הדיקור הסיני והרפואה הסינית, הכליות מייצגות את התשתית שמקיימת את החיים. לכן, אנרגיית הצ׳י בכליות היא הממד הקובע את מצב בריאותו של הגוף כולו. לדוגמה: אם צ׳י הכליות לוקה בחסר, סימן שבגוף קיים חוסר איזון. הדיקור הסיני נועד להחזיר לגוף את האיזון שהשתבש. צ׳י הכליות הולך ונחלש באופן טבעי ככל שאנחנו מתבגרים. לאמיתו של דבר, אחת הדרכים שבהן הרפואה הסינית מתארת את תהליך ההזדקנות, מאופיינת במעקב אחר ההיחלשות של צ׳י הכליות.

מזונות לטובת בריאותה של בלוטת הערמונית: מחקר שפורסם בשנת 2016 בדק את השפעות התזונה על תסמיני BPH. החוקרים מצאו כי גברים שהתזונה שלהם הייתה עשירה בפירות וירקות (במיוחד ירקות עלים, כהים ועגבניות), סבלו פחות מתסמיני BPH והסבירות שמצב ה-BPH שלהם יחמיר הייתה נמוכה. החוקרים מאמינים שלא די בסוגי מזונות אלו, אלא השילוב בין תזונה לאורח חיים בריא הוא זה שהועיל לגברים שהשתתפו במחקר. מזונות שעל פי הרפואה הסינית מסייעים לחיזוק צ׳י הכליות הם בשר בקר, ירקות שורש, מרק מוח עצם, זרעים (במיוחד שומשום שחור), אוכמניות, פטל שחור וכל שעועית בצורת כליה (כמו שעועית שחורה). מזונות נוספים שמסייעים לגברים הסובלים מתסמינים של ערמונית מוגדלת הם דלעת, פטריות ופירות יער.

טיפול בצמחי מרפא: ישנם מספר צמחי מרפא אשר עשויים להפחית את תסמיני הערמונית המוגדלת וביניהם:
1. פיג׳ום (Pygeum) – תמצית של שזיף אפריקאי המכיל מגוון רחב של חומצות שומן, אלכוהול וסטרולים (sterols), הפועלים בדרכי השתן כנוגדי חמצון וכחומרים אנטי דלקתיים.
2. Saw Palmetto – תוסף צמחי פופולרי המשמש לטיפול ב-BPH. נראה כי חומר זה מעכב את ייצור הטסטוסטרון ומפחית את גודל הרירית הפנימית של הערמונית.
3. גלולות Si-Shen – המכילות תערובת של שלושה צמחים, כולל קינמון סיני שעשויות להקל על התסמינים.

אם אתה מחפש אחר טיפול טבעי לבלוטת הערמונית, אנחנו מציעים לך טיפול המבוסס על הרפואה הסינית העתיקה, טיפול בערמונית מוגדלת שיוכל להפחית את התסמינים או למנוע אותם בדרכים טבעיות ולאורך זמן.